Volvo vahvistaa asemaansa sähkö- ja yritysautojen ykkösenä Suomessa

Volvo vahvistaa asemaansa sähkö- ja yritysautojen ykkösenä Suomessa
9. lokakuu 2024

Volvo on Suomen suosituin yritysautomerkki

Volvo on myös Suomen suosituin yritysautomerkki 15,7 prosentin markkinaosuudella. Tämä tarkoittaa 8,3 prosentin kasvua viime vuodesta ja osoittaa Volvon vahvaa vetovoimaa yritysasiakkaiden keskuudessa. Suosituimmat yritysautomallit ovat V60, EX30, XC60 ja XC40, jotka vastaavat sekä yksilöllisiin että yritysten kestävän kehityksen tarpeisiin. Yritysten siirtyminen kohti täyssähköisyyttä on kiihtymässä; ladattavat hybridit tarjoavat kuitenkin tällä hetkellä monille ihanteellisen ratkaisun yhdistäen sähköautojen ympäristöhyödyt ja polttomoottoriautojen joustavuuden.

Asiakasprofiili muuttuu – kohti vastuullisempaa liikkumista

Volvon täyssähköautojen suosio kertoo asiakkaiden muuttuvista arvoista. Yhä useampi suomalainen autoilija arvostaa ympäristöystävällisiä valintoja ja on valmis investoimaan tulevaisuuden liikkumismuotoihin. Volvo on vastannut tähän kysyntään tarjoamalla neljä täyssähköistä mallia: EX30, EX40, EC40 ja pian Suomeen saapuva EX90. Ensi keväänä esitellään uusi täyssähköinen ES90, joka täydentää Volvon sähköistä mallistoa ja vahvistaa yhtiön sitoutumista kestävään liikkumiseen.

Volvo Car Finlandin toimitusjohtaja Lasse Ahlstedt analysoi tätä kehitystä: "Suomalaiset autoilijat haluavat olla ympäristötietoisia edelläkävijöitä, ja näemme selvästi, että asiakkaamme etsivät vastuullisia ja innovatiivisia ratkaisuja, jotka vastaavat heidän arvojaan ja sopivat yksilöllisiin tarpeisiin. Volvo on sitoutunut täyssähköiseen tulevaisuuteen juuri tästä syystä – haluamme tarjota ajoneuvoja, jotka eivät vain vastaa tämän päivän vaatimuksiin, vaan ennakoivat myös tulevaa."