Volvo On Call -sovellus saa uusia ominaisuuksia - jatkokehitys myös Facebook-käyttäjien avulla

25. helmikuu 2013

Uusi Volvo On Call -sovellus on suunniteltu tarjoamaan Volvon omistajalle käteviä mahdollisuuksia käyttää auton toimintoja etäältä ja olla auton kanssa monipuolisessa vuorovaikutuksessa älypuhelimen avulla. Volvo Cars käyttää ensimmäistä kertaa Facebookia apunaan etsiessään ideoita sovelluksen jatkokehitykseen.

Volvo On Call -sovellus on saatavilla 16 eri maassa, ja siitä on nopeasti tullut erittäin suosittu toiminto Volvo-omistajien keskuudessa. Tutkimusten mukaan käyttäjät ovat vuorovaikutuksessa sovelluksen kanssa viikoittain. Uusi ulkoasu ja lisäominaisuudet tekevät sovelluksesta entistä houkuttelevamman, ja sen lanseeraukset uusissa maissa jatkuvat vuoden 2013 aikana.

Käyttäjä voi uuden Volvo On Call -sovelluksen avulla tarkistaa, onko auto lukittu (jos ei ole, ovet voi lukita etäältä), paikallistaa auton kartalla (käytännöllistä, jos olet pysäköinyt auton vieraassa kaupungissa), tarkistaa polttoaineen määrän, polttoaineen keskikulutuksen ja matkamittarit sekä tarkastella huoltoon liittyviä tietoja, kuten polttimovikoja ja tuulilasin pesunesteen, jarrunesteen, öljyn ja jäähdytysnesteen määrää.

Lisäksi käyttäjä voi aktivoida äänitorven tai vilkuttaa auton valoja, mikä helpottaa auton paikallistamista mm. isoilla pysäköintialueilla.

Uusia ominaisuuksia
● Entistä parempi ajopäiväkirja. Järjestelmään voi ladata ja tallentaa yksityiskohtaisia tietoja jokaisesta matkasta 40 päivän ajalta. Lisäksi tiedot voi ottaa talteen Excel-tiedostona. Käyttäjä voi nähdä auton reitin kartalla (myös Google Street View), ja sovellus antaa nopeus- ja kulutustietoja tietyin aikavälein.
● Määränpään lähetys autoon. Sovelluksen karttatoiminnolla voi valita sijainnin (50 kilometrinsäteellä) ja lähettää määränpään autoon. Kohde näytetään sitten auton RTI-järjestelmässä.
● Ulkolämpötila. Toiminto näyttää lämpötilan auton pysäköintipaikalla verkkopohjaisia säätietoja käyttämällä.
●Esilämmitys. Käyttäjä voi asettaa ajastimen tai käynnistää matkustamon lämmityksen etäältä ennen matkaa. Toiminto on käytettävissä autoissa, joissa on diesel-/bensiinikäyttöinen lisälämmitin.
●Auto liikenteessä. Näyttää, onko auto käytössä.

Lisäominaisuuksia, jotka toimivat Volvo V60 Plug-in Hybridin kanssa:
● Matkustamon lämmitys ja viilennys. Omistaja voi asettaa ajastimen tai käynnistää matkustamon lämmityksen tai viilennyksen etäältä ennen matkaa.
● Akun tarkistus. Näyttää akun vallitsevan lataustason
● Latausmuistutus. Hälytys muistuttaa kuljettajaa laittamaan auton lataukseen.
● Latauksen keskeytymisvaroitus. Näyttää, onko latauksen virransyöttö keskeytynyt.

Yhteisön voimaa Facebookissa
Päivitetty sovellus sisältää monia hienoja ominaisuuksia, mutta Volvo haluaa aina olla askeleen edellä, jotta se pystyisi vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin, jotka voivat muuttua päivästä toiseen. Uudet innovaatiot ja tekniikat muuttavat jatkuvasti maailmaa, jossa elämme. Tämän vuoksi Volvo On Call -kehitystiimi on kysynyt ihmisiltä ympäri maailmaa, kuinka sovelluksen ominaisuudet voisivat helpottaa heidän elämäänsä. Volvolla on Facebookissa ideakeskus, jossa ihmiset voivat äänestää suosikki-ideoitaan.

Suosituimmat uuden sukupolven Volvo On Call -sovelluksen ideat esitellään 5. päivä maaliskuuta, 2013.
Volvo On Call -sovellus on nyt saatavilla App Storessa, Google Playssa ja Microsoft Marketissa. Volvo on luonnollisesti huolehtinut käyttäjien yksityisyyden suojasta sekä järjestelmän turvallisuudesta.

Volvo On Call -sovellus on saatavilla seuraavissa maissa (helmikuu 2013): Belgia, Brasilia, Espanja, Hollanti, Iso-Britannia, Italia, Itävalta, Luxemburg, Norja, Ranska, Ruotsi, Saksa, Suomi, Sveitsi, Tanska ja Venäjä. Portugalissa palvelut ovat käytettävissä  toisessa maassa sijaitsevan palvelukeskuksen kautta.

11.2.2013
Lisätietoja: Volvo Auto
Korkearesoluutioisia kuvia, videoita:
www.media.volvocars.com
www.volvoingolf.com

Tämän lehdistötiedotteen kuvaukset ja tiedot koskevat Volvo Carsin kansainvälistä mallistoa. Kuvatut ominaisuudet voivat olla lisävarusteita. Ajoneuvojen tekniset tiedot voivat vaihdella maakohtaisesti ja muuttua ilman erillistä ilmoitusta.