Volvo -malliston suosio kasvaa

5. huhtikuu 2017

Volvo kasvattaa suosiotaan. Volvo on Suomen neljänneksi myydyin merkki ja varsinkin premium-luokassa merkki kasvaa kilpailijoitaan nopeammin ja jatkaa näin selkeänä premiumluokan ykkösenä.

Vuoden ensimmäisenä neljänneksenä rekisteröitiin 2.712 Volvoa (2.351 ajalla 1-3/2016). Markkinaosuus on 8,2 (vuosi sitten 7,1) ja kasvua viime vuoden vastaavaan aikaan peräti 15,4 prosenttia.

Menestyksen tukipilarina on Volvo S90/V90, joka myös valittiin Vuoden Autoksi Suomessa 2017.

- Volvo V90 Cross Country saapui Suomeen helmikuussa ja täydensi isojen autojen mallimuutoksemme. Nyt uusien Volvojen suosio näkyy meidän rekisteröintiluvuissa, sanoo Volvo Car Finlandin toimitusjohtaja Lasse Ahlstedt.

Volvon uusi iso farmari V90 kipuaa myös Suomen suosituimpien mallien listalla ja oli maaliskuussa Suomen seitsemänneksi eniten rekisteröity malli. Kokonaislukujen takaa löytyy kuitenkin myös muita menestystekijöitä, sillä mm. Volvo V40 ja Volvo XC60 menestyvät erittäin hyvin.

- Pärjäämme laajalla rintamalla, kokoluokasta riippumatta. Volvon mallistosta löytyy vaihtoehtoja eri tarpeisiin. Turvallisuus on testattu ja hyväksi todettu auton koosta riippumatta, jatkaa Ahlstedt.

Oma mielenkiintoinen tarinansa esittää XC60, jonka Classic -versio myy erittäin hyvin. Geneven autonäyttelyssä juuri ensiesitelty täysin uusi Volvo XC60, on jo ennakkomyynnissä ja kysyntä on ilahduttavan suurta, myös tämän mallin ladattavaa hybridiä kohtaan. Näyttäisi siltä, että noin kolmannes mallin volyymistä voisi olla ladattava hybridi.

- Sähköistäminen on autonomisen ajamisen ohella ydinalue Volvon tulevaisuuden strategiassa joten ladattavien hybridien suosion kasvu on meille tärkeä asia, sanoo Ahlstedt.

Huomionarvoinen tilastomerkintä viime vuodelta oli Volvo XC90 Twin Engine -mallin suosio. Volvon isoa ladattavaa hybridiä rekisteröitiin 264 kpl. Auto oli viime vuonna Suomen myydyin ladattava hybridi ja samalla Suomen suosituin sähköllä kulkeva auto. Nyt näyttäisi siltä, että myös XC60 -mallin ladattava hybridi lyö itsensä läpi.

3.4..2017

Lisätietoja: Volvo Car Finland Oy Ab