Volvo esittelee V40 R-Design -mallin: Dynaaminen ulkoasu ja ketterää ajettavuutta yksilöille, jotka elävät vauhdikasta elämää

14. syyskuu 2012

Upeassa Rebel Blue -korivärissä esiteltävä uusi Volvo V40 R-Design sopii täydellisesti jokaiselle autoilijalle, joka haluaa itselleen tyylikkyyttä ja dynaamisuutta huokuvan katseiden kääntäjän. Nopeudesta viestivää visuaalisuutta on vahvistettu kuljettajakeskeisellä ohjaamolla ja intensiivisellä ja ketterällä ajokokemuksella, jonka kruunaa jopa 254 hevosvoimaa.

-V40 R-Design on suunniteltu suorituskyvystä innostuvien ja elämäänsä lisämaustetta kaipaavien yksilöiden ympärille. Lukuisat yksityiskohdat korostavat ilmeikästä muotoilua ja ketterää ja tarkkaa ajettavuutta, kertoo Lex Kerssemakers, Volvon tuotestrategian varajohtaja. Huomiota herättävä ulkoasu on suunniteltu erityisesti asiakkaille, jotka haluavat lyödä autoon oman leimansa. Ainutlaatuisiin R-Design-ominaisuuksiin keulassa kuuluu silkkimetallikehystetty säleikkö. Auton urheilullista ilmettä on korostettu lisäksi erityisellä diffuusorilla, silkkimetalliviimeistellyillä yksityiskohdilla ja tuplapakoputkenpäillä. Viisipuolaiset Diamond Cut -vanteet (17"tai 18") viimeistelevät tyylikkään dynaamisen ulkoasun. Rebel Blue -korivärin ohella V40 R-Design -mallin ostaja voi valita kuudesta muusta väristä.

Uuden sukupolven R-Design-ohjaamo ja sininen vuorovaikutteinen kojetaulu
Täysin uuden V40:n vuorovaikutteinen kojetaulu on saanut jo paljon myönteistä palautetta sekä medialta että asiakkailta. Mahdollisuus valita kolmesta eri tilasta (Elegance, Eco ja Performance) on mukana myös V40 R-Design -mallissa. Mutta tässä versiossa kaikki tilat ovat tyylikkään sinisen sävyisiä. -Sisäpuolella uuden sukupolven R-Design-istuimet ja sisustukselliset yksityiskohdat korostavat V40-mallin ainutlaatuista skandinaavista designia. R-Design vetoaa erityisesti asiakkaisiin, jotka rakastavat aktiivista ajamista ja henkilökohtaista, ilmeikästä muotoilua. Olemme keskustelleet paljon asiakkaiden kanssa, jotta olemme voineet varmistaa, että jokainen yksityiskohta on mukana luomassa yksilöllistä hienostunutta kokonaisuutta, Kerssemakers sanoo. Istuimissa on käytetty mustaa nupukkikangasta ja rei’itettyä nahkaa. Kokonaisuuden kruunaa tyylikäs R-Design-logo sinisellä R-kirjaimella. Kokonahkaistuimet ovat saatavilla lisävarusteena. Mukava kuljettajan ympäristö sisältää myös erityissuunnitellun ohjauspyörän, vaihdekepin ja seisontajarrun sekä urheilulliset polkimet. Ainutlaatuista R-Design-tunnelmaa korostavat myös alumiinikoristukset, musta nahka, tyylikkäät tikkaukset ja tumma kattoverhoilu.

Urheilullinen ajokokemus ja monipuolinen moottorivalikoima
R-Design-versioon on valittavissa kaikki täysin uuteen Volvo V40 -malliin saatavilla olevat moottorit D2-dieselmoottorista (115 hv, CO2-päästöt 94 g/km, 3,6 l/100 km) huipputehokkaaseen T5-bensiiniturbomoottoriin (254 hv). -Halusimme luoda ajokokemuksen, joka vastaa R-Design-asiakkaiden kaipuuseen vauhdin täyttämästä elämästä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita pelkkää nopeutta ja kiihtyvyyttä. Ketteryys ja tarkkuus ovat aivan yhtä tärkeitä ominaisuuksia. Sekä vakiona saatava dynaaminen alusta että valinnainen Sport-alusta on suunniteltu tarjoamaan luokkansa johtavaa ajettavuutta, korostitpa sitten polttoainetaloudellisuutta tai vahvaa kiihtyvyyttä, Lex Kerssemakers kertoo.

Matalampi ja jäykempi Sport-alusta
Auton alusta on kehitetty yhteistyössä ruotsalaisen kilpa-ajajan Robert Dahlgrenin kanssa. Dahlgren kuuluu Volvo Polestar Black R -tiimiin. Valinnaista Sport-alustaa on madallettu10 millimetrillädynaamiseen vakioalustaan verrattuna. Jouset ja iskunvaimentimet ovat jäykemmät, mikä takaa ajonautinnon ja hallittavuuden. Etuosan McPherson-joustintuissa on 25-millimetriset männän varret. Jäykkyyden ansiosta rakenne voi käsitellä tehokkaammin sivuttaiskuormia. Takaosassa V40 käyttää yksiputkivaimentimia, joissa puristus ja palautus tapahtuvat saman venttiilin kautta. Tämä mahdollistaa lyhyemmän ja nopeamman nestevirtauksen, jonka ansiosta vaimennin voi reagoida tilanteisiin nopeammin. Urheilullista ajoa tukevat myös halkaisijaltaan suuremmat kallistuksenvaimentimet. Myös dynaamisen vakioalustan jäykkä runko ja matala painopiste edistävät nopeita reaktioita, jotka painottavat voimakasta ajokokemusta mukavuudesta tinkimättä. -V40 R-Design on ketterä ja hauska ajettava. Molemmat alustat tarjoavat innostavaa ajettavuutta ja hallittavuutta. Mutkikkaiden maalaisteiden ajaminen on hauskaa, ja ketterät liikkeet tekevät ruuhkaisessa kaupunkiliikenteessä ajamisesta vaivatonta, kertoo Volvon tutkimus-ja kehitystyön varajohtaja Peter Mertens.

Kuljettajakeskeinen lähestymistapa houkuttelee myös nuorempia asiakkaita
Uusi Volvo V40 R-Design on saatavana kaikilla markkina-alueilla, jotka myyvät Volvo V40 -mallia. Volvo Car Corporation uskoo, että noin 10 prosenttia V40:n ostajista valitsee R-Design-version. -Aikaisemmilla R-Design-malleilla on ollut merkittävä rooli myynnin lisäämisessä ja asiakaskuntamme keski-iän laskemisessa. Uskomme, että uusi V40 R-Design vauhdittaa tätä trendiä entisestään, Kerssemakers toteaa.

Huomautus: Tässä lehdistötiedotteessa mainittuja erityisominaisuuksia lukuun ottamatta uusi V40 R-Design on saatavana samalla muotoilulla ja tekniikalla kuin täysin uusi Volvo V40. Yksityiskohtaisia tietoja on Volvo V40:n muotoilua, Sensus-järjestelmää, ajamista ja turvallisuutta koskevissa lehdistötiedotteissa.

Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, [email protected], puh. 09-5044 5325 Korkearesoluutiokuvia/videoita: www.media.volvocars.com www.volvocars.fi www.volvocars.com
Tämän lehdistömateriaalin tiedot ja kuvaukset koskevat Volvo Carsin kansainvälistä automallistoa. Kuvatut ominaisuudet voivat olla lisävarusteita. Autojen tekniset tiedot voivat vaihdella maakohtaisesti ja muuttua ilman erillistä ilmoitusta