Volvo Cars tekee EasyParkin kanssa pysäköinnistä entistä sujuvampaa

15. heinäkuu 2021

Autosovellus tarjoaa uusia ominaisuuksia, kuten helpomman pysäköinnistä maksamisen ja pysäköinnin automaattisen lopetustoiminnon, joka lopettaa pysäköintitapahtuman automaattisesti, kun auto poistuu pysäköintiruudusta. Uusi toiminto tekee Volvo -kuljettajien elämästä entistä helpompaa.

Sovelluksen integrointi on seurausta Volvon ja EasyParkin välisestä uudesta sopimuksesta. EasyPark on Euroopan suosituin pysäköintisovellus. Sopimuksen mukaisesti EasyPark-sovellus tulee saataville kaikkiin Volvoihin, joissa on Android Automotive -pohjainen tieto- ja viihdejärjestelmä.

“Monet meistä ovat joutuneet joskus tähän tilanteeseen: päivä on kiireinen, astut autoosi ja lähdet matkaan – ja muutaman tunnin kuluttua tajuat, että unohdit lopettaa pysäköintitapahtuman. EasyParkin ominaisuuksien ansiosta voimme välttyä pysäköintiin liittyviltä liikamaksuilta ja varmistaa, että kuljettajat voivat pysäköidä autonsa kätevästi ilman pysäköintimittarin tai älypuhelimen käyttöä”, Volvon strategia- ja yritysomistusjohtaja Jonas Engström sanoo.

“Volvon kanssa kehittämämme innovatiiviset ratkaisut ovat pysäköinnin tulevaisuus. Integroimalla EasyPark-sovelluksen Volvon autoihin olemme luomassa todellisuutta, jossa auto voi itse aloittaa ja lopettaa pysäköintitapahtuman”, EasyPark Groupin pääjohtaja Johan Birgersson toteaa.

EasyPark-sovelluksella on tällä hetkellä yli 10 miljoonaa käyttäjää, ja sillä voidaan maksaa pysäköinti kadunvarsilla, pysäköintialueilla ja pysäköintihalleissa yli 3 200 kaupungissa 25 maassa. Suomessa EasyPark tarjoaa 759 pysäköintialuetta.

Autosovelluksen voi ladata kaikkiin Android-pohjaisella tieto- ja viihdejärjestelmällä varustettuihin Volvoihin maissa, joissa EasyPark on toiminnassa. Android-pohjainen järjestelmä on täyssähköisissä XC40 ja C40 -malleissa sekä mallivuoden 2022 XC60, S90, V90 ja V90 Cross Country -malleissa. Sovellus on ladattavissa Google Play -kaupasta.

15.7.2021

PR & Communications Mia Pelttari