Volvo Cars parantaa sähköauton omistajuuskokemusta tehostamalla julkista latausverkostoa Euroopassa

16. lokakuu 2023

Volvo aloittaa tänään 16. lokakuuta uuden yhteistyön Digital Charging Solutionsin kanssa, joka on yksi suurimmista sähköisen liikkumisen palveluntarjoajista. Yritykset tarjoavat yhdessä parannetun palvelun, joka julkaistaan asiakkaille Euroopassa marraskuun loppuun mennessä.

Yksi suurimmista sähköautojen kuljettajien haasteista on ollut pääsy luotettavaan ja saumattomaan latausinfrastruktuuriin. Digital Charging Solutionsin alustaa käyttävä uusi ratkaisu yksinkertaistaa julkista pikalatausta ja tekee siitä käytännöllisempää ja sujuvampaa Volvo Cars -sovelluksen avulla.

Pääsy useampiin verkostoihin ja julkisiin latauspisteisiin

Täyssähköisten Volvo -mallien, kuten XC40 Rechargen ja C40 Rechargen, omistajilla sekä tulevilla EX90- ja EX30-mallien omistajilla on mahdollisuus käyttää yli tuhannen latauspisteen ylläpitäjän verkostoa, joka käsittää yli 590 000 julkista laturia 30 maassa ympäri Eurooppaa.

Maiden rajat ylittävä matkailu on yksi tämän palvelun keskipisteistä, ja käytettävissä olevan verkoston laajentaminen tarkoittaa, että täyssähköisten Volvojen kuljettajat voivat ajaa entistä pidemmälle laajalle alueelle levittäytyneiden laturien ansiosta.

Uudet toiminnot tekevät toiminnasta saumatonta

Volvo on sitoutunut jatkuvasti parantamaan julkista lataustarjontaa ja varmistamaan, että se kattaa sekä yksityisten että yritysasiakkaiden tarpeet. Tämän vuoksi tarjolla on monia uusia ominaisuuksia:

Plug & Charge -toiminto: Uusi Plug & Charge -toiminto on yhteensopiva täyssähköisen EX90-lippulaivamallin kanssa. Tämä ominaisuus lupaa täysin saumattoman kokemuksen julkisia latureita käytettäessä ja poistaa monimutkaiset tapahtumat ja tarjoaa asiakkaille huolettoman latauskokemuksen.

Latauksen etäohjaus: Asiakkaat voivat nyt aloittaa ja lopettaa latauksen etäältä Volvo Cars -sovelluksella, mikä tarjoaa enemmän joustavuutta ja parantaa latauskokemuksen hallintaa.

Kuukausittainen laskutus ja yritysasiakastilit: Uusi toiminto antaa asiakkaille mahdollisuuden luoda yritysasiakastilin ALV- ja laskutustarkoituksiin, mikä yksinkertaistaa yrityskäyttäjien prosessia.

Tilaukset: Asiakkaat voivat saada tilaustarjouksia julkisesta latauksesta ja hyötyä etuushinnoista latausasemilla. Nämä tarjoukset vaihtelevat markkinoittain ja varmistavat, että asiakkaat saavat parasta vastinetta rahalle.

Julia Sandén, Volvon latauksen liiketoimintajohtaja, kertoo: "Painopisteemme on asiakkaissa ja heidän tarpeidensa ymmärtämisessä, kun he ajavat täyssähköisellä Volvolla. Mahdollisuus käyttää entistä enemmän julkisia latureita yhdellä sovelluksella auttaa asiakkaitamme tekemään enemmän sähköisiä matkoja."

Markus Bartenschlager, Digital Charging Solutions GmbH:n kaupallinen johtaja, sanoo: “Olemme erittäin iloisia uudesta kumppanuudesta Volvon kaltaisen vahvan brändin kanssa, jonka päämääränä on 100-prosenttinen sähköistäminen. Me DCS:llä haluamme jatkuvasti tehdä lataamisesta helpompaa kaikille, ja olemme mielissämme, kun voimme tarjota tämän palvelun myös Volvon asiakkaille. Vuoden loppuun mennessä Volvon asiakkaat ympäri Eurooppaa pääsevät hyötymään jatkuvasti kasvavasta julkisesta latausverkostosta. Odotamme innolla menestyksekästä ja molempia osapuolia hyödyttävää yhteistyötä.”

16.10.2023