Volvo Cars laajentaa edelleen täyssähköistä mallistoaan

8. joulukuu 2021

Etuvetoinen, yhdellä sähkömoottorilla varustettu Volvo C40 Recharge laajentaa Volvon sähkömallien tarjontaa ja tukee yhtiön muutosta yksinomaan sähköautojen valmistajaksi vuoteen 2030 mennessä. Volvo esittelee tulevina vuosina useita täyssähköautoja.

Uusi yksimoottorinen C40 Recharge on malliston neljäs täyssähköinen versio, kaksimoottoristen XC40 ja C40 Recharge Twin -mallien ja yksimoottorisen XC40 Rechargen ohella. Uutuus kehittää 231 hevosvoimaa tehoa 70 kWh:n akusta. Akun voi ladata 10:stä 80 prosenttiin noin 30 minuutissa pikalatausjärjestelmällä (150 kW).

“Etuvetoiset XC40 ja C40 Recharge -mallit lisäävät täyssähköisen mallistomme kysyntää. Molemmissa korimalleissa Core ja Plus-varustetasojen hinnat jäävät alle valtion sähköautojen hankintatuen 50 000 euron hintarajan” sanoo Volvo Car Finlandin operatiivinen johtaja Jouni Jokinen.

Molemmat Volvon täyssähkömallit, C40 Recharge ja XC40 Recharge, perustuvat alustaltaan suosittuun XC40-mallin, joka ensimmäisenä Volvona voitti arvostetun Vuoden auto Euroopassa -palkinnon vuonna 2018.

C40 Recharge tarjoaa SUV-mallin edut, mutta sen muotoilu on matalampi ja sulavampi. C40 Rechargen takaosaan on luotu upea muotoiluratkaisu, joka sulautuu matalampaan kattolinjaan. Keulassa on nähtävissä sähköisten Volvojen uusi ilme, ja se sisältää huippuluokan pikseliteknologiaa käyttävät ajovalot.

Sisätiloissa C40 Recharge tarjoaa asiakkaille korkean istuma-asennon, ja saatavilla on mallille yksilöllisiä väri- ja sisustavaihtoehtoja. Malli on myös ensimmäinen Volvo, jossa ei ole käytetty lainkaan nahkaa.

“Täyssähköautojemme suosio on ylittänyt kaikki odotuksemme. Sähkövoimalinjan osuus XC40-mallin myynnistä edustaa enemmistöä, kun osuus nousi vuoden viimeisellä neljänneksellä 53 prosenttiin. Menestyksen myötä olemme innoissamme uudesta C40-mallista ja odotamme, että yhä useammat ihmiset kiinnostuvat sähköautoilusta”, Jokinen jatkaa.

XC40:n tavoin uusi C40 Recharge tarjoaa asiakkaille uuden tieto- ja viihdejärjestelmän, joka perustuu Android-käyttöjärjestelmään. Intuitiivinen järjestelmä tarjoaa asiakkaille monipuolisia muokkausmahdollisuuksia ja uusia Googlen palveluita, kuten Google Assistant, Google Maps ja Google Play.

Auto vastaanottaa suuremmat ohjelmisto- ja käyttöjärjestelmäpäivitykset langattomasti, mikä nostaa Volvon yhdistettyjen palvelujen eturintamaan. C40 Recharge kehittyy ja paranee ajan kuluessa sen sijaan, että se olisi kehityskaarensa huipulla heti tehtaalta lähtiessään.

Molemmat täyssähköiset mallit sisältävät huolenpitopaketin ja ympärivuotiset Recharge-renkaat. Huolenpitopaketti sisältää huollon, takuun ja tiepalvelun sekä asiakkaan niin halutessa myös edullisen vakuutuksen ja kotilatauslaitteiston. Tämä kokonaisuus tekee sähköauton hankinnasta houkuttelevampaa ja helpompaa riippumatta siitä, valitsevatko asiakkaat leasing- vai käteismaksuvaihtoehdon.

Recharge-renkaat ovat vakiona Pohjois- ja Keski-Euroopan markkinoilla. Recharge-rengassarja pystyy käsittelemään turvallisesti useampia sää- ja tieolosuhteita kuin kesä- tai talvirenkaat. Recharge-renkaat voivat poistaa asiakkaan ajotarpeesta ja -olosuhteista riippuen myös jokavuotisen renkaanvaihtotarpeen ja vähentää hiilidioksidipäästöjä talvirenkaisiin verrattuna. Perinteiset talvirenkaat ovat valittavissa lisävarusteena.

Uusi etuvetoinen C40 Recharge on tilattavissa ja sen hinta alkaen on 48 000 euroa (ilman hankintatukea ja toimituskuluja). Uutuus on saatavilla kolmella eri varustetasolla, Core, Plus ja Ultimate, joista kahden ensimmäisen hinnat jäävät alle valtion sähköautojen hankintatuen 50 000 euron hintarajan. Malli on saatavilla myös nelivetoisena Recharge Twin -versiona.

Nykyisen hankintatuen kriteerit täyttyvät, kun auton tilauspäivä on ennen joulukuun 2021 loppua ja toimitus ennen vuoden 2022 loppua. Uusi hankintatukilaki astuu voimaan 1.1.2022 ja sen etenemisestä tiedotetaan myöhemmin.

Uuden yksimoottorisen C40 Rechargen tuotanto käynnistyy keväällä 2022 ja ensimmäiset autot saapuvat Suomeen loppukesästä. Autoa valmistetaan Volvon tehtailla Belgian Gentissä. Mallin hinnasto löytyy täältä.

Lisätietoja

• Latausajat riippuvat eri tekijöistä, kuten ulkolämpötilasta, akun lämpötilasta, latauslaitteistosta sekä akun ja auton kunnosta.
  • Toimintamatka realistisen WLTP-ajosyklin mukaan hallituissa olosuhteissa uudelle autolle ilmoitetaan myöhemmin.
  • Google, Android, Google Play ja Google Maps ovat Google LLC:n tavaramerkkejä.

8.12.2021