Volvo Cars julkaisee XC40 Recharge -mallin ensimmäisen automaattisen ohjelmistopäivityksen

1. maaliskuu 2021

Pian XC40 Recharge -auton kuljettajat Euroopassa voivat vastaanottaa langattomasti useita päivityksiä, jotka sisältävät uusia toimintoja, virhekorjauksia sekä vakautta parantavia ominaisuuksia auton tieto- ja viihdejärjestelmään sekä voimansiirtojärjestelmään.

Automaattisten päivitysten käyttöönotto tarkoittaa, että asiakkaiden ei enää tarvitse käydä huollossa saadakseen uusimman ohjelmiston ja päivitetyt ominaisuudet sähköiseen Volvoonsa.

Lisäksi se tarkoittaa, että uusi Volvo ei ole enää parhaimmillaan heti tehtaalta lähtiessään, vaan se tulee entistä paremmaksi ajan kuluessa, kun lisää päivityksiä julkaistaan.

“Automaattisten ohjelmistopäivitysten edut ovat selvät. Aikaisemmin asiakkaan täytyi ajaa huoltoon saadakseen autoonsa uusimmat päivitykset. Nyt hänen tarvitsee vain valita OK, ja sähköinen Volvo huolehtii lopusta. Se ei voisi olla helpompaa”, sanoo Volvo Carsin teknologiajohtaja Henrik Green.

Uusimman ohjelmistopäivityksen tarjoamia ominaisuuksia ovat esimerkiksi auton pääelektroniikkajärjestelmien uusi perusohjelmisto, parantunut latausnopeus sekä pidempi toimintamatka.

Myös auton tieto- ja viihdejärjestelmää pyörittävään Android Automotive -käyttöjärjestelmään tulee päivityksiä, minkä lisäksi voimansiirrosta korjataan turvallisuuteen liittyvä häiriö.

Ohjelmistopaketti sisältää päivityksiä myös eri varusteiden ominaisuuksiin, kuten Bluetooth-liitettävyyteen, ilmastoinnin ajastimiin, auton digitaaliseen käyttöoppaaseen sekä 360 asteen kameraan.Päivitys on saatavilla automaattisesti, ja XC40 Recharge -auton kuljettajien tarvitsee vain hyväksyä sen lataus ja asennus.

1.3.2021

Tiedotuspäällikkö Mia Pelttari