Volvo Cars esittelee ylellisen ja muuntautumiskykyisen uuden V90 -mallin farmariluokan huipulle

22. helmikuu 2016

Innolla odotettu Volvo V90 -malli paljastettiin tänään Tukholmassa, Ruotsissa. Tyylikäs ja monipuolinen V90 on viimeisin malli premium-autonvalmistajan 90- sarjassa, jossa se asettuu palkitun XC90:n ja hiljattain julkaistun S90 -premiumsedanin rinnalle.

Uusi Volvo V90 jatkaa Volvon ylivertaista menestystarinaa sportswagonien ja farmarimallien luokassa. Kaikki alkoi jo yli 60 vuotta sitten Volvo Duettin kanssa. Uusin malli vie premiumfarmareita selvän askeleen eteenpäin estetiikan, materiaalien ja viimeistelyn saralla ja täyttää äärimmäiseen käytännöllisyyteen liittyvät odotukset

– Meillä on erittäin vahva asema farmarisegmentissä. Monien ihmisten mielessä Volvo onkin luokan ykkösmerkki. Vaikka Volvo tarkoittaa tänä päivänä paljon muutakin kuin farmareita, jatkamme ylpeänä pitkää perinnettämme V90:n kanssa, kertoo Volvon pääjohtaja Håkan Samuelsson.

Uusi V90 on kolmas auto Volvon 90-huippusarjassa. Kaikki sarjan autot on valmistettu yhtiön erityiselle täysin modulaariselle skaalautuvalle alustalle (SPA), joka on avannut runsaasti uusia mahdollisuuksia Volvojen suunnitteluun, valmistukseen ja varustamiseen.

– Nykyaikaisessa sportswagonissa on kyse ylellisen kokemuksen ja käytännöllisyyden jännittävästä yhdistelmästä. Uuden Volvon sisätilojen hienostunut ilmapiiri yhdistyy runsaaseen tavaratilaan, ja auto tarjoaa monipuolisesti toimivia säilytystilaratkaisuja, kertoo Volvon muotoilujohtaja Thomas Ingenlath.

Uusi V90 sisältää huipputeknisen puoliautonomisen Pilot Assist -ohjaustekniikan, markkinoiden kehittyneimmän vakioturvallisuuspaketin suurten eläinten havaitsemistoiminnolla ja tieltä suistumissuojalla sekä luokkansa johtavat yhteystoiminnot, kuten älypuhelimen Apple CarPlay - integroinnin.

Volvo on kehittänyt väsymättä myös uuden mallin ajodynamiikkaa, ja V90 tarjoaakin täysin uuden hienostuneen ajokokemuksen, jolle on ominaista innostava hallinta ja johdonmukaisuus.

– V90 -tarjontamme on erittäin vahva. PowerPulse-tekniikka tehostaa suorituskykyä dieselmoottoreissa, ja T8 Twin Engine -plug-in-bensiinihybridi puolestaan kehittää tehoa noin 410 hevosvoimaa ja tarjoaa sähkökäytössä noin 50 kilometrin toimintasäteen, kertoo Volvon tutkimusja kehitystyöjohtaja Peter Mertens.

Lisätietoja: tekniset tiedot , turvallisuustoiminnot , Drive-E moottorit
Lisäkuvat ja koko lehdistömateriaali