Volvo Cars esittelee uudistuneen XC40-malliston

4. maaliskuu 2022

Volvon suunnittelijat ovat uudistaneet koko XC40-mallistoa vahvistaakseen sen edistyksellistä ja dynaamista muotoilua. Uudistukset yhdistävät osaltaan myös XC40 Recharge ja C40 Recharge -täyssähköautojen ilmettä. Uusi etupuskuri ja kehyksetön säleikkölevy liittävät XC40 Recharge -täyssähkömallin visuaalisesti Volvo C40 Recharge -malliin yhdistäen nämä kaksi autoa, jotka symboloivat Volvon sähköisen matkan alkua.

XC40-malliston uudistus tuo uudet LED-ajovalot vakiona kaikkiin XC40-versioihin. Lisäksi täyssähkömallissa sekä kevythybrideissä on saatavilla Thorin vasara -ajovaloja täydentävä huippuluokan pikseli-LED-valoteknologia, jonka ansiosta valot voivat mukautua automaattisesti liikenteeseen ja valaista maantien tehokkaasti toisia kuljettajia häikäisemättä.

XC40-malliston kevythybridiversioihin laajennetaan täyssähköversiosta tuttu tieto- ja viihdejärjestelmä, joka perustuu Android-käyttöjärjestelmään. Intuitiivinen järjestelmä tarjoaa asiakkaille monipuolisia muokkausmahdollisuuksia ja uusia Googlen palveluita, kuten Google Assistant, Google Maps ja Google Play.

Lisäksi XC40 Recharge -täyssähkömalliin on tarjolla premium-tasoisia nahattomia verhoiluvaihtoehtoja sekä uusia korivärejä ja vanteita, jotka lisäävät auton muokkausmahdollisuuksia.

“Kun siirrymme pelkkien sähköautojen valmistukseen, muotokielemme täytyy seurata perässä. Jatkamme uudistetun XC40-täyssähköauton kanssa tunnistettavien muotojen evoluutiota ja luomme nykyaikaisemman ilmeen sulavammalla keulalla ja integroidulla säleiköllä”, Volvon muotoilujohtaja Robin Page sanoo.

C40 Recharge Single saapuu kesällä Suomeen

Volvo julkisti viime vuoden lopulla kaksimoottorisen C40 Recharge -täyssähköauton rinnalle uuden yksimoottorisen version. Tämä laajentaa merkin sähköautotarjontaa ja vahvistaa pyrkimyksiä saada yhä useampi ihminen vaihtamaan sähköautoiluun.

Uusi yksimoottorinen ja etuvetoinen C40 nostaa Volvon täyssähköautojen määrän neljään ja omalta osaltaan tukee yhtiön siirtymää ainoastaan täyssähköautojen valmistajaksi vuoteen 2030 mennessä.

Yksimoottorisessa C40 Recharge -mallissa on kokonaiskapasiteetiltaan 70 kWh:n akku, ja auton toimintamatka on jopa 434 km yhdellä latauksella (WLTP). Akku latautuu kymmenestä 80 prosenttiin noin 32 minuutissa pikalatausjärjestelmällä (150 kW). Uuden yksimoottorisen C40 Rechargen tuotanto käynnistyy keväällä 2022 ja ensimmäiset autot saapuvat Suomeen loppukesästä. Autoa valmistetaan Volvon tehtailla Belgian Gentissä.

Molemmat täyssähköiset mallit sisältävät huolenpitopaketin ja ympärivuotiset Recharge-renkaat. Huolenpitopaketti sisältää huollon, takuun ja tiepalvelun sekä asiakkaan niin halutessa myös edullisen vakuutuksen ja kotilatauslaitteiston. Tämä kokonaisuus tekee sähköauton hankinnasta houkuttelevampaa ja helpompaa riippumatta siitä, valitsevatko asiakkaat leasing- vai käteismaksuvaihtoehdon.

Etuvetoisten XC40 ja C40 Recharge -mallien Core ja Plus-varustetasojen hinnat jäävät alle valtion sähköautojen hankintatuen 50 000 euron hintarajan. Mallit ovat saatavilla myös nelivetoisina Recharge Twin -versioina.

Huomautuksia toimittajille

• Latausajat riippuvat eri tekijöistä, kuten ulkolämpötilasta, akun lämpötilasta, latauslaitteistosta sekä akun ja auton kunnosta.
  • Toimintamatka realistisen WLTP-ajosyklin mukaan hallituissa olosuhteissa uudelle autolle. Todellinen toimintamatka voi vaihdella.

4.3.2022