Volvo Cars esittelee uudistetut S90/ V90-mallit ja tuo kevythybridivoimansiirron koko mallistoonsa

21. helmikuu 2020

Volvo paljastaa tänään uudistetut versiot S90-sedanista ja V90/V90 Cross Country -farmarista. Malleissa on hienostunut muotoilu ja niihin saa täysin uuden huippuluokan Bowers & Wilkins -audiojärjestelmän.

Mallistouudistuksessaan Volvo tuo 48 voltin kevythybridivoimansiirron tarjolle kaikkiin malleihinsa, mikä laajentaa yhtiön sähköistä tarjontaa entisestään.

Volvon muotoilijat ovat hienosäätäneet S90:n ja V90:n etu- ja takaosaa, ja autoissa on nyt muun muassa uudet sumuvalot, uudelleen muotoiltu spoileri sekä uusi etupuskurin alaosa.

V90- ja V90 Cross Country -malleissa on täysin uusi takavalomuotoilu, joka sisältää LED-valokuvion ja sekventiaaliset suuntavilkut. Uudet koriväri- ja vannevaihtoehdot lisäävät autojen ulkoisia muokkausmahdollisuuksia.

Sisätiloissa perusteellisesti uudistettu Bowers & Wilkins -audiojärjestelmä tarjoaa entistä hienostuneemman kuuntelukokemuksen; tästä kiitos kuuluu uusitulle vahvistimelle, automaattiselle ajoneuvon melunvaimennukselle ja uudelle tila-asetukselle, joka jäljittelee jazzklubin äänimaailmaa.

Toinen uusi sisäinen ominaisuus on kehittynyt ilmanpuhdistin PM 2.5 -pienhiukkasanturilla. Aluksi Kiinan markkinoille kehitetty ja nyt maailmanlaajuisesti lanseerattava toiminto auttaa kuljettajaa tarkkailemaan auton sisäilman laatua keskinäytöstä. Kehittynyt ilmanpuhdistin voi tarvittaessa puhdistaa matkustamon ilman lähes kaikista pienhiukkasista muutamassa minuutissa.

Sekä uusi Bowers & Wilkins -audiojärjestelmä että kehittynyt ilmanpuhdistinteknologia ovat nyt saatavilla kaikkiin 90- ja 60-sarjan malleihin, jotka perustuvat skaalautuvalle SPA-alustalle.

Kaikkiin 90- ja 60-sarjan autoihin tulee taakse kaksi USB-C-latauspistettä, jotka korvaavat 12 voltin pistorasiat. Ensimmäisenä XC40-mallissa esitelty älypuhelimen langaton lataustoiminto on nyt saatavilla useimpiin 90- ja 60-sarjan autoihin.

Ensimmäisenä XC90-mallissa viime vuonna esitellyt villasekoiteistuinverhoilut ovat nyt saatavilla kaikkiin 90- ja 60-sarjan malleihin, ja myös ylimpiin varustetasoihin on jatkossa saatavilla muu kuin nahkaverhoiluvaihtoehto.

Muussa mallistossa Volvo laajentaa merkittävästi 48 voltin kevythybridivoimansiirron saatavuutta. Tämä moottorivaihtoehto on nyt saatavilla jokaiseen Volvo -malliin.

Ensimmäisenä XC90- ja XC60-malleissa viime vuonna esitelty kevythybriditeknologia on nyt saatavilla kaikkiin 90- ja 60-sarjan autoihin ja myös XC40:een. V90 Cross Country -mallin kevythybridivaihtoehto on ensimmäinen sähköistetty versio Cross Country -malliston historiassa.

Volvon kevythybridit tarjoavat kuljettajille jopa 15 prosentin säästöt polttoaineen kulutuksessa ja päästöissä. Brake-by-wire-järjestelmä toimii vuorovaikutuksessa energian talteenottojärjestelmän kanssa ja vähentää polttoaineen kulutusta ja päästöjä ottamalla talteen liike-energiaa jarrutuksissa.

Kevythybridit yhdessä lataushybridien ja täyssähköautojen Recharge-malliston kanssa varmistavat, että nyt tarjolla on jokaiselle sopiva sähköistetty Volvo -malli.

Huomautus toimittajille

• Tämä on kansainvälinen lehdistötiedote. Edellä kuvattujen ominaisuuksien, tarjousten ja palvelujen saatavuus on markkinakohtaista.

21.2.2020

Tiedotuspäällikkö Mia Pelttari, [email protected], puh. 0400-441117