V60 kasvattaa Volvon hybridimyyntiä

12. maaliskuu 2019

Suuren suosion takana on Suomen viidenneksi suosituin auto, Volvo XC60. Sitä on vuoden alussa rekisteröity 723 kappaletta, joista 314 on ladattavia hybridejä. Volvon onnistuneen sähköistämisstrategian ansiosta tarjolla on laaja ladattavien autojen mallisto.

– Uusin tulokkaamme Volvo V60 kiinnostaa vahvasti myös ladattavana hybridinä ja asiakkaillamme on hyvä tilanne voidessaan valita omaan tarpeeseensa sopivaa hybridiä laajasta mallistosta, sanoo Volvon myynti- ja markkinointijohtaja Tom von Bonsdorff.

Volvo V60 -mallin ladattavan hybridin asiakasluovutukset alkoivat käytännössä vasta helmikuussa, jolloin rekisteröitiin 50 autoa (aikaisemmin yhteensä 14 autoa). V60 nousi helmikuun mallitilaston kolmanneksi Mitsubishi Outlanderin (60 rekisteröintiä) kantaan.

– Odotamme, että V60 mallin suosio ladattavana hybridinä kasvaa entisestään kun tuomme nykyisen T8 -teholuokan hybridin rinnalle myös T6 -teholuokan ladattavan hybridin. Aloitamme V60 T6 Twin Engine AWD:n ennakkomyynnin vielä maaliskuun aikana, sanoo von Bonsdorff.

Lisäksi Volvo tuo asteittain kaikkiin malleihinsa kevythybridi-versiot. Volvo XC90- ja Volvo XC60 -malliston kevythybridit tulevat myyntiin jo maaliskuussa.

Palkittu malli

XC60 -mallin tapaan myös V60 on noussut rekisteröinnissä kymmenen suosituimman auton joukkoon. Helmikuussa V60 valittiin Iltalehden Vuoden Autoksi 2019 isojen autojen luokassa. Lisäksi lehden lukijat valitsivat V60 -mallin kaikkien autojen joukosta Vuoden Autoksi.

V60 oli myös selkeästi paras auto Tekniikan Maailman perinteisessä Vuoden Talviauto 2019-testissä ja palkittiin vertailun ainoana autona viidellä tähdellä.

Hybridikiertue alkaa viikolla 12

Volvo aloittaa viikolla 12 laajan koko maan kattavan hybridikiertueen, jossa Volvon T8 Twin Engine AWD -lataushybridimallisto kokonaisuudessaan on koeajettavissa Volvo jälleenmyyjien luona. Kiertue alkaa Vaasasta ja Raumalta 18. maaliskuuta ja jatkuu viikolle 21 saakka. Koko kiertueohjelma julkaistaan viikon 11 lopulla sivulla volvocars.fi

Vahva alkuvuosi

Ladattavien hybridien lisäksi Volvon uudistettu moderni bensiini- ja dieselmallisto herättää suurta kiinnostusta. Alkuvuosi on ollut vahva ja osoittaa 12,8 prosentin kasvua viime vuoteen, samalla kun kaikki merkittävät premium -kilpailijat esittävät laskua ja Suomen kokonaismarkkinakin on laskenut 12,7 prosenttia viime vuoteen verrattuna. Volvo on näin vahvistanut asemaansa Suomen selkeästi suosituimpana premium -luokan autona.

Myös kansainvälisesti Volvo jatkaa kasvun tiellä. Volvo on lyönyt myyntiennätyksensä viitenä vuotena peräkkäin. Kahden ensimmäisen kuukauden jälkeen Volvo on 11,3 prosentin kasvussa vuoteen 2018 verrattuna.

Ladattavat hybridit, rekisteröinnit Suomessa 1-2/2019: Yhteensä 877 autoa.

Merkit: 1) Volvo 491 autoa 2) BMW 137 3) Mitsubishi 111 4) Kia 50 5) Mini 28 6) Land Rover 19 7) Hyundai 18 8) Mercedes-Benz 8 9) Toyota 7 10) Porsche 4 11) Audi 3 12) Volkswagen 1.

Mallit: 1) Volvo XC60 314 autoa 2) Mitsubishi Outlander 111 3) BMW 5-sarja 85 4) Volvo V60 58 5) Volvo V90 46.

5.3.2019

Lisätietoja: Volvo Car Finland