Uusimman ohjelmistopäivityksen Range Assistant -sovellus optimoi Volvo -täyssähköauton toimintamatkan

19. lokakuu 2021

Uusimman päivityksen myötä täyssähköisten Volvojen kuljettajat voivat nauttia pidemmästä toimintamatkasta akkujen älykkään hallinta- ja ajastintoiminnon sekä tehokkaamman energian talteenoton ansiosta.

Range Assistant -sovellus on erinomainen esimerkki Volvon strategiasta siirtää ohjelmistokehitys enenevissä määrin yrityksen sisälle. Se auttaa kuljettajia seuraamaan täyssähköauton käytettävissä olevaa toimintamatkaa ja optimoimaan toimintamatkan älykkään energianhallinnan ja ajotapaa koskevan ohjeistuksen avulla.

Sovellus integroituu Android-pohjaiseen tieto- ja viihdejärjestelmään, ja se näyttää kuljettajille selkeästi jäljellä olevan arvioidun toimintamatkan sekä reaaliaikaisen energiankulutuksen. Se auttaa myös ymmärtämään toimintamatkaan liittyviä keskeisiä tekijöitä.

Optimointitoiminto voi säätää auton ilmastointijärjestelmää automaattisesti toimintamatkan pidentämiseksi. Tästä ominaisuudesta on erityisesti hyötyä pidemmillä ajomatkoilla, sillä se vähentää tarvetta pysähtyä lataamaan autoa.

Volvo suunnittelee jatkavansa sovelluksen kehitystyötä kohti täysversion julkaisua ja esittelee siihen lisätoimintoja, kuten toimintamatkaa pidentävät älykkäät ja selkeät suositukset ajotavan ja nopeuden muokkaamiseksi.

Sovellus tulee saataville XC40 Recharge -mallin uusimmassa automaattisessa ohjelmistopäivityksessä. Se asennetaan C40 Recharge -malliin jo tuotannon yhteydessä.

“Yrityksen sisäisen ohjelmistokehityksen ja automaattisten päivitysten ansiosta voimme parantaa autojamme jatkuvasti ja varmistaa, että sähköinen Volvo pysyy uudenveroisena. Range Assistant -sovellus on mainio esimerkki siitä, kuinka uusien ominaisuuksien nopea kehitystyö ja käyttöönotto voivat parantaa Volvon asiakaskokemusta joka päivä”, Volvon yhdistettyjen palvelukokemusten johtaja Sanela Ibrovic toteaa.

Volvo on tarjonnut asiakkaille automaattisia ohjelmistopäivityksiä tämän vuoden alusta lähtien, ja ne ovat pian saatavilla yhä useampiin malleihin yhä useammilla markkinoilla. Päivitykset ovat asiakkaan kannalta helppoja ja käytännöllisiä, ja ne pitävät auton ajan tasalla ilman tarvetta käydä huoltokorjaamolla.

Muita ominaisuuksia ja päivityksiä uusimmassa ohjelmistoversiossa ovat parannukset turvallisuusjärjestelmiin, uudet tiedot kylmän ilmaston vaikutuksesta akkuun sekä erilaiset virhekorjaukset.

Kuljettajat näkevät ohjelmistoversiotiedot myös keskinäytössä ja saavat ilmoituksen suunnitellusta ohjelmistopäivityksestä Volvo Cars -sovelluksessa. He voivat seurata päivityksen latausta ja asennusta sovelluksen ilmoitusten kautta.

Uusimman ohjelmistopäivityksen jaon odotetaan alkavan välittömästi, ja kaikki sitä koskevat mallit on suunnitelmien mukaan päivitetty lokakuun loppuun mennessä.

Huomautuksia toimittajille

• Edellä mainittujen ominaisuuksien saatavuus voi vaihdella markkinoittain. Tarkka yhteensopivuus riippuu auton mallista, vuodesta ja tehdasvarustuksesta.
  • Android on Google LLC:n tavaramerkki.

19.10.2021

PR & Communications Mia Pelttari