Täysin uusi Volvo XC40 ensiesitellään Venemessuilla

26. tammikuu 2018

Volvo Car Finland  tuo jälleen kerran helmikuun alun Venemessuille täysin uuden automallin ensiesittelyyn suuren yleisön eteen. Tällä kertaa vuorossa on jo lyhyessä ajassa vahvan suosion saavuttanut kompakti katumaasturi Volvo XC40.

Volvo Carsin ensimmäinen malli kompaktien premium-katumaasturien segmentissä on osoittautumassa erittäin suosituksi asiakkaiden keskuudessa. XC40-mallia on tilattu maailmanlaajuisesti jo yli 20 000 kappaletta.

Asiakkaat ovat ottaneet XC40:n erittäin hyvin vastaan, ja auto on saanut kehuja myös median edustajilta ympäri maailmaa. Volvon uusi katumaasturi on yksi seitsemästä Vuoden auto Euroopassa 2018 -finalistista. Palkinnon voittaja julkistetaan maaliskuussa. Aikaisemmin tällä viikolla XC40 sai Ison-Britannian johtavalta autojulkaisulta, What Car? -lehdeltä, arvostetun Vuoden auto -palkinnon.

– Astumme XC40-mallin kanssa alan nopeimmin kasvavaan segmenttiin. Uutuus täydentää XC-mallistomme ja tuo suuremmista autoistamme tutut palkitut turvallisuus-, yhteys-, tieto- ja viihdetoiminnot kompaktien katumaasturien segmenttiin. Viimeisimmät tilausluvut osoittavat, että asiakkaat pitävät näkemästään, kertoo Volvon strategia-, brändi- ja vähittäismyyntijohtaja Björn Annwall.

XC40:n myötä Volvolla on ensimmäistä kertaa täydellinen mallisto automarkkinoiden nopeimmin kasvavissa segmenteissä. Nämä mallit avaavat tietä myynnin ja tuottavuuden lisäkasvulle.

XC40 on Volvon ensimmäinen malli, joka käyttää uutta kompaktia modulaarista alustarakennetta (CMA). Tätä alustaa käytetään jatkossa kaikissa 40-sarjan tulevissa autoissa, mukaan lukien täyssähköautot. Yhteistyössä Geelyn kanssa kehitetty CMA tarjoaa yhtiölle segmentissä tarvittavia mittakaavaetuja.

XC40 on myös ensimmäinen Volvo, jossa on autonjako-ominaisuus. Se käyttää Volvon digitaaliavaintekniikkaa ja Volvo On Call -yhteyspalvelualustaa. XC40:n omistajat voivat helposti jakaa autonsa perheenjäsenten ja ystävien kesken ilman fyysisen avaimen luovuttamista.

Volvo käynnistää tänään myös kansainvälisen XC40-markkinointikampanjan. Kampanjassa kuullaan uusi versio kuuluisasta My Favorite Things -kappaleesta, joka on peräisin klassikkomusikaalista Sound of Music. Kampanjassa käytettävän version on äänittänyt ruotsalainen artisti Jennie Abrahamson, ja se julkaistiin Spotifyssa juuri kampanjan alla. Kappale ja sen päivitetty sanoma alleviivaavat Volvon pyrkimyksiä haastaa perinteiset auton omistajuus- ja käyttömallit.

Volvo XC40 on esillä Volvo Car Finlandin osastolla Messukeskuksessa koko Venemessujen ajan 9.-18.2.2018. Auton lanseeraus Volvo –jälleenmyyjillä tapahtuu samanaikaisesti.

Katso täyspitkä XC40-kampanjafilmi

Lue lisää täysin uudesta XC40-mallista