Parempaa elämää uuden täyssähköisen Volvo EX90:n kanssa

9. marraskuu 2022

Se edustaa uutta lähestymistapaa auton omistajuuteen. Voit ostaa Volvo EX90:n verkossa tai käymällä jälleenmyyjällä. Päätät itse, kuinka auton hankit – ostatko sen suoraan, tilaatko sen vai käytätkö leasing-tarjousta. Valitse vain itsellesi parhaiten sopiva vaihtoehto.

Elämää Volvo EX90:n kanssa tukee Volvo Cars -älypuhelinsovellus, joka tuo yhteen monipuolisia palveluja ja toimintoja, jotka auttavat täyssähköisen SUV-perhemalliin käytössä.

Volvo Cars -sovellus tekee kaikesta helpompaa, kun haluat vaikkapa etsiä julkista latausasemaa, maksaa lataamisesta, hallita älylatausta kotona, ajastaa uuden ohjelmistopäivityksen tai vain astua autoon ilman avainta.

Uuden täyssähköisen SUV-lippulaivamallin sisätiloissa kaksi kirkasta näyttöä tarjoavat helpon pääsyn kaikkiin toimintoihin ja antavat selkeitä eri tilanteisiin sopivia tietoja. Ensiluokkainen tieto- ja viihdejärjestelmä ja yhdistettävyys luovat saumattoman yhteyden auton ja kotisi välille. Volvo EX90 sisältää laajan valikoiman Googlen sovelluksia ja palveluita, kuten Google Assistant -etätoiminnot.

“Volvo EX90 on meidän näkemyksemme suuresta sähköisen aikakauden SUV-perheautosta”, Volvon pääjohtaja Jim Rowan sanoo. “Se perustuu sähkölle ja ohjelmistolle ja näyttää, mitä tulevilta Volvo -autoilta voi odottaa turvallisuuden, teknologian, kestävän kehityksen, muotoilun ja henkilökohtaisen kokemuksen suhteen.”

Entistä helpompaa lataamista

Volvo EX90 on auto, joka edustaa Volvon uuden aikakauden alkua, ja se on täydellinen kumppani kestävämpään elämäntapaan. Auton lataaminen ei ole koskaan ollut helpompaa. Tästä pitävät huolen monet älykkäät teknologiat ja palvelut.

Julkinen lataaminen on integroitu täysin Volvo Cars -sovellukseen, ja voit valita sadoista tuhansista julkisista latauspisteistä eri puolilla maailmaa, maksaa lataamisesta ja seurata lataamisen edistymistä yhden helppokäyttöisen liittymän kautta. Voit myös tarkistaa latauspisteiden reaaliaikaisen käytettävyyden Google Mapsista tieto- ja viihdejärjestelmän keskinäytöltä.

Volvo EX90 tukee Plug and Charge -toimintoa. Kun se on käytettävissä, voit yksinkertaisesti kytkeä autosi julkiseen laturiin, joka tukee tätä teknologiaa, ja lataaminen käynnistyy automaattisesti ja maksu hoituu yhtä helposti.

Laajennamme jatkuvasti lataustarjontaamme lisäämällä uusia pikalatausverkostoja julkisen lataamisen ekosysteemimme, minkä ansiosta sähköisten Volvojen kuljettajat voivat ladata aina käytännöllisesti kilpailukykyiseen hintaan.

Puhdasta virtaa myös kotiin

Volvo Cars -sovellus on myös tukiasema kodin energianhallintaratkaisullemme, jonka ansiosta voit vähentää CO2-päästöjä, säästää rahaa ja vähentää ympäristövaikutuksia.

Aluksi valituilla markkinoilla käyttöön otettava kodin energianhallintaratkaisu sisältää kaksisuuntaisen seinäpistorasian ja energianhallintajärjestelmän, joka auttaa seuraamaan ja optimoimaan kotitalouden energiankulutusta. Asiantuntijamme valvovat asennusta ja varmistavat, että kaikki on valmiina, kun autosi saapuu.

Volvo Cars -sovellukseen tulevan älylataustoiminnon avulla voit ladata Volvo EX90:n parhaaseen mahdolliseen aikaan kestävyyden ja taloudellisuuden näkökulmasta. Kuvittele, että voisit sitten käyttää tuota energiaa myöhemmin aikoina, jolloin hinnat ovat korkeammalla ja energia vähemmän ympäristöystävällistä.

Volvo EX90 on ensimmäinen Volvo, jossa on kaikki tarvittava laitteisto kaksisuuntaiseen lataamiseen. Kyseessä on teknologia, jossa voit käyttää auton akkua ylimääräisenä energianlähteenä esimerkiksi kodin, muiden sähkölaitteiden tai toisen Volvo -sähköauton virran tuottamiseen. Aiomme tuoda kaksisuuntaisen lataamisen tarjolle tulevaisuudessa aluksi valituilla markkinoilla.

Tutkimme myös mahdollisuutta, jossa asiakkaat voivat myydä energiaa takaisin sähköverkkoon muodostaen yhdessä virtuaalisen sähkölaitoksen. Tämä voisi edesauttaa tehokkaampaa ja vakaampaa järjestelmää, jolla on pienempi CO₂-jalanjälki, ja samalla synnyttää tuottoja asiakkaille.

Monimutkaisesta yksinkertaista

Volvo EX90:n sisätiloissa oleva 14,5-tuumainen keskinäyttö on väylä markkinoiden kehittyneimpiin kuuluvaan tieto- ja viihdejärjestelmään. Googlen palvelut ja 5G-yhteys ovat vakiona kaikkialla, missä ne ovat käytettävissä. Jos 5G-yhteyttä ei ole saatavilla, teemme yhteistyötä johtavien palveluntarjoajien kanssa voidaksemme tarjota parhaita mahdollisia palveluita eri puolilla maailmaa. Määränpään löytäminen, musiikin suoratoisto, suosikkisovellusten asennus ja kaikki muu on todella yksinkertaista helppotajuisen järjestelmän ansiosta.

Käyttökokemus Volvo EX90:n sisätiloissa noudattaa teemaa ”monimutkaisesta yksinkertaista”. Tietoähkyä on pyritty välttämään kaikin keinoin. Näytöt keskikonsolissa ja kuljettajan edessä esittävät tietoja älykkäällä tavalla, jota voi halutessaan muokata. Volvo EX90 on myös myöhemmin yhteensopiva langattomien Apple CarPlay- ja Android Auto™ -järjestelmien kanssa.

Olitpa manuaalisessa, avustetussa tai – tulevaisuudessa– autonomisessa ajotilassa, tila esitetään aina selkeästi ja tunnistettavasti. Tällä tavoin vältytään eri ajotilojen sekaannuksilta ja ajamisesta tulee keskittyneempää, turvallisempaa ja nautinnollisempaa.

Volvo EX90 on ensimmäinen Volvo, jossa on Dolby Atmos -ominaisuus, jonka tarjoaa Bowers & Wilkinsin audiojärjestelmä 25 kaiuttimella. Äänielämys on täyteläinen koko matkustamossa.

Esittelemme lisäksi Volvo EX90 -mallissa puhelinavainteknologian, jonka ansiosta voit jättää kauko-ohjainavaimen kotiin ja avata auton lukituksen helposti puhelimella. UWB-teollisuusstandardin mukainen teknologia on yhteensopiva monien eri puhelinmerkkien ja -mallien kanssa, ja sen avulla avaimen voi jakaa tarvittaessa perheenjäsenten ja ystävien kesken.

Integrointi Google Assistant -yhteensopivien laitteiden kanssa varmistaa saumattoman kokemuksen, kun liikut auton ja kodin välillä. Voit pyytää Googlea lukitsemaan, lämmittämään tai viilentämään Volvo EX90:n Google Assistant -yhteensopivan laitteen avulla. Voit myös nopeasti tarkistaa akun varaustason.

Elämä Volvo EX90:n kanssa on parempaa elämää. Auto pitää sinusta ja läheisistäsi huolta, tukee kestävämpää elämäntapaa ja tekee arjesta nautinnollisempaa ja helpompaa, jotta sinä voit elää elämääsi täysillä.

Huomautuksia

• Kuvatut tulevat teknologiat ja ominaisuudet voivat vaihdella. Ominaisuuksia ei ehkä ole saatavilla kaikilla markkinoilla tai vakiona kaikilla markkinoilla kaikissa malleissa.
  • Julkinen lataustarjous on saatavilla kaikilla suurimmilla markkinoilla Yhdysvalloissa, EU:ssa ja Kiinassa.
  • Navigointi, Google Assistant -toiminnot, pääsy sovelluskauppaan, data sekä pääsy etäpalveluihin Volvo Cars -sovelluksen kautta sisältyvät digitaalisten palvelujen tilaukseen. Palvelujen kesto voi vaihdella markkinakohtaisesti.
  • Google, Android, Google Play, Android Auto ja muut merkit ovat Google LLC:n tavaramerkkejä.
  • Android Auton käyttö auton näytössä edellyttää Android-puhelinta, jossa on Android 8 tai uudempi, aktiivista datapakettia sekä Android Auto -sovellusta.

9.11.2022