Bilia investoi palvelun parantamiseen

23. syyskuu 2013

Bilia Oy Ab; Volvo Auto Oy Ab

Omamekaanikkomalli ja uudistettu korjaamo nostaa asiakkaan toiminnan keskipisteeseen

Bilia investoi huollon palvelutason parantamiseen uudistetulla Kaivokselan korjaamollaan ja siirtymällä kokonaan omamekaanikko -toimintamalliin sekä Olarin että Kaivokselan toimipisteissään.

- Muutoksella haluamme tuoda asiakkaan palvelukokemuksen uudelle tasolle. Olemme ajaneet sisään ja kehittäneet toimintaa pienemmässä mittakaavassa jo useita vuosia ja tiedämme kiittävän asiakaspalautteen perusteella, että pystymme omamekaanikko toimintamallin turvin palvelemaan asiakkaitamme parhaiten, sanoo Bilian toimitusjohtaja
Karri Koskinen.

Omamekaanikko vastaa asiakkuuden hoidosta alusta loppuun. Omamekaanikko hoitaa itsenäisesti  puhelinpalvelun, työn vastaanoton, työsuorituksen, auton luovutuksen ja laskutuksen. Asiakkaalta säästyy aikaa ja vaivaa, kun yksi henkilö vastaa koko palvelutapahtumasta. Tärkeänä tavoitteena on varmistaa tiedonkulku ja minimoida väärinkäsitykset.

Omamekaanikko ei suinkaan toimi yksin, vaan hänellä on taustallaan vahva tukiorganisaatio, joka varmistaa, että omamekaanikko pystyy pitämään kiinni asiakkaalle antamistaan lupauksista. Tukiorganisaatio keskittyy huoltomyyntiin, varaosatoimintoihin, valmennukseen sekä virhediagnostiikkaan. Tarvittaessa löytyy apua myös varsinaiseen työsuoritukseen.

- Omamekaanikon toimenkuva on perinteisen mekaanikon toimenkuvaa monipuolisempi. Koulutuksen kautta omamekaanikoiksi on valikoitunut joukko osaavia ihmisiä, tämän palvelualan todellisia ammattilaisia, sanoo Koskinen.

Kaivokselassa Bilia on panostanut myös täysin uudistettuun korjaamoon ja erilliseen testirakennukseen, jossa tarkistetaan jarrut, iskunvaimennukset, valosuuntaukset, päästömittaukset ja dieselautojen savukaasutestit.

- Näin uudesta, valoisasta ja kaikki ympäristövaatimukset täyttävästä korjaamotilasta on siirretty suurin osa meluisista työvaiheista muualle. Uudistetut tilat antavat erinomaiset puitteet asiakaspalveluun.

- Jos asiakas ei jostain syystä halua asioida korjaamon puolella, olemme varanneet erillisen tilan, jossa omamekaanikko ja asiakas kohtaavat työn vastaanoton ja luovutuksen merkeissä, sanoo Koskinen.

Bilia investoi uusiin rakennuksiin ja laitteistoon noin 1,9 miljoonaa euroa. Investoinnin tulokset on nähtävissä, kun Bilia viettää omamekaanikko-korjaamon avajaisia Kaivokselassa 2. lokakuuta ja Olarissa 3. lokakuuta.

Tervetuloa tutustumaan!

23.9.2013

Lisätietoja:

Bilia Oy Ab, toimitusjohtaja Karri Koskinen,

[email protected], 010-852211
Volvo Car Finland Oy Ab, tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, [email protected], 09-5044 5325