Volvo on Suomen arvostetuin ja vastuullisin automerkki
Volvo on jo neljättä vuotta peräkkäin Suomen arvostetuin automerkki ja kolmatta vuotta peräkkäin vastuullisin automerkki.
Arvostetuin automerkki
Tutkimuksessa 15–79-vuotiaat suomalaiset arvioivat Suomen tunnetuimpia tuotemerkkejä antamalla tuntemilleen brändeille arvosanan sen mukaan, kuinka paljon he kyseistä merkkiä arvostavat, käyttävät ja kuinka todennäköisesti he suosittelisivat sitä muille. Lisäksi tutkimuksessa huomioitiin mm. mielipiteet myös merkkien vastuullisuudesta, hintatasosta ja vastineesta rahalle.
Brändimielikuvat, jotka vahvimmin liitettiin Volvoon olivat turvallisuus, luotettavuus, laadukkuus, nykyaikaisuus, helposti lähestyttävä, innovatiivinen, vastuullinen ja kotimainen.
Volvo on noussut asiakastyytyväisyysindeksissä automerkkien tuoteryhmän selkeäksi ykköseksi.
Tervetuloa Biliaan, Volvon kotiin, tutustumaan vauhdilla sähköistyvän mallistomme uutuuksiin.
Vastuullisin automerkki
Volvo on myös valittu jo kolmannen kerran peräkkäin Suomen vastuullisimmaksi automerkiksi.
Sustainable Brand Index on Euroopan laajin brändien kestävän kehityksen käsityksiä mittaava riippumaton kuluttajatutkimus, joka suoritetaan kahdeksassa maassa ympäri Eurooppaa. Tutkimus kokoaa yhteen 80 000 kuluttajan näkemykset yli 1 600 brändistä eri toimialoilta. Vuosittain SB Insight julkaisee kunkin maan virallisen Sustainable Brand Index -raportin, johon sisältyvät tuoreimmat trendit brändien ja kestävän kehityksen saralla.
Suomessa autoalan brändejä mukana oli yhteenä 12. Brändit eivät voi itse päättää osallistumisestaan tai pois jäämisestään tutkimuksesta.